Przede wszystkim w organizacji pojawili się członkowie zwyczajni, którzy w dużej mierze tą organizację finansowali i członkowie nadzwyczajni pracujący w różnego rodzaju grupach roboczych. Tych grup zbyt wielu nie było, bo do organizacji zgłosiło się raptem kilkanaście firm.

Pierwsza osoba zatrudniona w nowym podmiocie nie miała łatwego życia. Jarek Sobolewski, bo to był właśnie on, ciągle manewrował między konkurencyjnymi portalami, tak by każdy z nich był zadowolony. Jarek jako przyszły prezes odbył więc rozmowę rekrutacyjną z każdym ze zwyczajnych członków – założycieli, czyli z osobami z IDG, Agory, czy OnetuFinasowanie tej organizacji przez portale umożliwiło w końcu zatrudnienie pierwszych pracowników do biura. W zasadzie dopiero, jak organizacja zdobyła stałe finansowanie, zaczęła szerzej funkcjonować na rynku internetowym i naprawdę się rozwijać.

W komitecie założycielskim byłam ja z Gazeta.pl , Jacek Makowski z Onetu i Michał Kreczmar z IDG.Tej organizacji nie byłoby bez takich osób jak  Artur Gortych,  Marek Kapturkiewicz, Zbyszek Nowicki, Maciek Żyto, Sławek Kornicki, Artur Zawadzki, Jacek Tryzno, Krzysiek Adamus, Dominik Kaznowski, Artur Urbański, Robert Wielgo, Ania Sakowicz, Sławek Stępniewski, Olgierd Cygan, Jacek Makowski, Leszek Nowak, Mariusz Majewski, Robert Biegaj, Michał Tober i wielu, wielu innych.

Wkład IAB Polska w rozwój rynku internetowego jest nieoceniony.  W tej organizacji zawsze byli pionierzy, ludzie tworzący najlepsze kreacje internetowe, najlepsze strategie komunikacyjne, najlepsze platformy e-commerce, serwisy biznesowe i  branżowe. Jest to miejsce, gdzie poznałam ludzi z którymi nadal się przyjaźnię. Jest to miejsce, które odegrało kluczową rolę w edukacji i rozwoju rynku reklamy internetowej, a raporty IAB podsumowujące wydatki reklamowe czy trendy na rynku są nieocenioną bazą wiedzy dotyczącą tego, co w danym roku się działo.

Z okazji urodzin pozostaje mi życzyć dalszego rozwoju, dalszej pasji i tej determinacji w bieżącym działaniu bez której by tej organizacji po prostu nie było. Wszystkiego dobrego.

Benita Jakubowska – Antonowicz, New Media (ighto.pl, ighto.com), w IAB obecna jako przedstawiciel CR Media, Agory, Polska Press