Moje pierwsze wspomnienie dotyczące Interactive Advertising Bureau Polska sięga bardzo daleko wstecz, do momentu powstania protoplasty IAB Polska, czyli Forum Polskiego Internetu Komercyjnego.
Pamiętam jak dziś spotkanie ze śp. Krzysztofem Golonką i Arturem Gortychem przy Rotundzie w Pizza Hut, gdzie rozmawialiśmy o tym, jak zjednoczyć rynek i pracować nad jego rozwojem. Potem rzeczy potoczyły się już szybko. Najpierw powstało właśnie Stowarzyszenie FPIK (1999 r.), które niedługo później przekształciło się w Internet Advertising Bureau Polska (2000 r.). W 2003 roku zostałem prezesem zarządu, przejmując pałeczkę od Artura Gortycha. Wraz z Dominikiem Kaznowskim, Arturem Zawadzkim, Bartkiem Zarębskim, Maćkiem Żyto i Michałem Kulką, jako nowy zarząd, rozwijaliśmy organizację, która finalnie została przekształcona formalnie prawnie ze stowarzyszenia w związek pracodawców (2007 r.).
Nie sposób w tym miejscu wymienić wszystkie wspaniałe osoby, z którymi realizowałem po drodze świetne projekty. Ale koniecznie trzeba wspomnieć o Jarku Sobolewskim – pierwszym dyrektorze IAB. O początkach Forum IAB. Pierwszych grupach roboczych. Pierwszy działaniach edukacyjnych dla rynku. A potem nastały czasy nowożytne, gdzie organizacją zaczęli dowodzić Włodek Schmidt i Robert Wielgo. IAB urosło jeszcze bardziej w siłę, stając się istotnym głosem jakże ważnej branży, jaką jest szeroko rozumiany sektor digital. Branży, która nie tylko generuje istotną część polskiego PKB i tworzy miejsca pracy, ale też pomaga w transformacji społeczeństwa i biznesu w czasach cyfrowych.
Czas płynie bardzo szybko. Dowodem na to jest fakt, że w tym roku obchodzimy dwudziestopięciolecie organizacji, której wielu założycieli i pracowników firm internetowych poświęciło dużo czasu, pracując, edukując, uświadamiając i pomagając zaistnieć naszej branży. Chciałem serdecznie podziękować także wszystkim osobom z biura IAB Polska, które pracowały dla IAB przez te lata. Bez was na pewno to by się nie udało. Każdy włożył część siebie w nasz sektor.
Dziękuję! ♥️